zondag 19 november 2017

Bordjes decoreren



Wat een heerlijke bezigheid is dat. Ik hou zelf al enorm van tekenen en alles wat daar mee te maken heeft. (Niet voor niets dat mijn kinderwens was om illustrator te worden) Ik kan dan ook even onwijs trots zijn op mijn freubel meiden. Vanmiddag hebben wij lekker de kachel opgestoken, lekkere hapjes gemaakt en warme chocolade melk. Een leuke bezigheid voor zo'n heerlijke dag.

Bij de Pipoo's in Arnhem hebben wij een tijd geleden al de edding porselein stiften gekocht, en al wat vaker mee gekleurd dus wij wisten hoe het werkte. Je kan de stiften ook online bestellen of vinden bij een kantoorwinkel zoals bijvoorbeeld de Bruna. Alles klaargezet de meiden geroepen en wat heb ik heerlijk van ze genoten. Geen geruzie geen gemekker, lekker gegeten, gekletst en een prachtig ontworpen bordje. Ik wil er zelf ook nog wel een maken! Misschien doe ik dat later nog wel, of doen we het gewoon nog een keer met kerst!

Wat heb je nodig? De porselein stiften van edding een hitte bestendig bord (of mok!) en een oven. Na het tekenen laten wij de tekening even een uurtje drogen voordat hij volgens de richtlijnen van de stiften in de oven gaan. De kinderen hebben voor vaderdag vorig jaar een bordje getekend en een mok. Je ziet wel dat hij beschadigd raakt als je er met bestek op gaat maar verder is het vaatwas bestendig en blijft het er erg mooi opzitten!
Ga jij ook zo'n mooi bord maken? Niet alleen leuk voor de kinderen maar voor ons natuurlijk ook! En ben je niet zo heel erg handig met tekenen, misschien kan je wel wat natekenen van internet? Of maak eerst een paar schetsen op papier voordat je op het bord tekent. Een ding scheelt! Zolang het bord nog niet gebakken is kan je het gewoon nog schoonvegen en overnieuw beginnen.
Een creatieve groet, de familie Freubel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten